zaloguj się   |    mapa strony   |

Programy i przedsięwzięcia

 

 

Rok szkolny 2015/2016

 

 

Program „Nie pal przy mnie, proszę”

 

W roku szkolnym 2015/2016 w klasach I został zrealizowany program edukacji antytytoniowej

„Nie pal przy mnie, proszę”. Celem jego było:

- uświadomienie dzieciom, że nie tylko czynne, ale i bierne palenie tytoniu jest szkodliwe dla

zdrowia,

- ćwiczenie u uczniów umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni ludzie przy nich palą.

Realizowanie programu odbywało się poprzez zajęcia warsztatowe, pogadanki, filmy,

krzyżówki i rymowanki.

Na podsumowanie zorganizowano wystawkę wyróżnionych prac dzieci w konkursie na

plakat „Nie pal przy mnie, proszę”.

 

Elżbieta Migo

 

  

 

 

 

 


 

Rok szkolny 2014/2015

 

 

Dialog polsko - francuski

21 października 2014  r.

Zgodnie z przedwakacyjną zapowiedzią rozpoczynamy współpracę klas I - III z dwoma niewielkimi szkołami podstawowymi we Francji  - Saint Remy i Fournival.

Podstawowym założeniem jest wymiana korespondencji pomiędzy uczniami i ich nauczycielami w języku angielskim, dlatego uczniów (Ia, Ib, Ic, IIa, IIb, III) i panie wychowawczynie (Renata Sitko, Ewa Leś, Bożena Wypchał, Agnieszka Kuchnia - Wołosiewicz, Anna Dyrcz - Erhardt, Elzbieta Migo) merytorycznie wspiera pani Teresa Lewandowska - nauczyciel języka angielskiego.

Wraz z naszą szkołą w Projekcie uczestniczy także Dom Kultury "Podgórze".

Zapraszamy do współpracy uzdolnionych językowo rodziców naszych uczniów!

A. Kuchnia - Wołosiewicz

Listopad 2014 r.

Powstają już pierwsze listy do naszych kolegów i koleżanek z Saint Remy i Fournival. 

 

 

Styczeń  2015 r.

Noworoczne życzenia od naszych francuskich przyjaciół!

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

 

 

Udział w projekcie NA POCZĄTKU BYŁO SŁOWO

W ubiegłym i bieżącym roku szkolnym uczniowie naszej szkoły (z klas 5 i 6) wzięli udział w Projekcie  „NA POCZĄTKU BYŁO SŁOWO” zorganizowanym przez Chrześcijańskie Gimnazjum Uczeń w Krakowie i Stowarzyszenie Szersze Horyzonty.

Głównym celem projektu jest promowanie uniwersalnego wymiaru wartości zawartych w tekstach biblijnych i zwrócenie uwagi na znaczenie Biblii w rozwoju kultury na przestrzeni wieków, a także doskonalenie pięknego pisania przejawiającego się w kaligrafii, doskonalenie czytania ze zwróceniem uwagi na właściwą dykcję oraz promowanie zabytków Krakowa i aktywnego spędzania czasu.

Konkurs składał się z trzech części: kaligraficzno-plastyczny, pięknego czytania tekstów biblijnych oraz gra miejska. Nasi uczniowie brali udział w każdej części, szczególnym zainteresowaniem cieszyła się gra miejska.

W ubiegłym roku trzy uczennice klasy zostały nagrodzone w Konkursie pięknego czytania: Dominika Szulc (II miejsce), Julia Sterecka (III miejsce), Julia Zych (wyróżnienie).

W tym roku wyróżnienia za piękną prezęntację tekstów biblijnych otrzymały: Weronika Cyran i Julia Zych z klasy 6a. Sukcesem naszych uczniów jest zdobycie pierwszego miejsca w grze miejskiej pt. Przybył Anioł, wół też był… i w Krakowie gdzieś się skrył. W grze brały udział dwa zespoły z klas 6a i 6b (9 osób) pod opieką s. Michaeli Okarmus i p. Aleksandry Szczepaniak.

Gratulujemy uczniom zaangażowania i sukcesów!





 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

 

 

"Dziś przedszkolak, jutro uczeń" 2014/2015

  W roku szkolnym 2014/2015 kontynuujemy program działań „Dziś przedszkolak, jutro uczeń”. Program, który został wdrożony 2 lata temu i świetnie się sprawdził. Ma na celu integrację dzieci przedszkolnych ze środowiskiem szkolnym. W ramach naszych działań przedszkolaki biorą udział w licznych spotkaniach, zajęciach, zabawach organizowanych dla nich przez nauczycieli i uczniów naszej szkoły. Cykliczne zajęcia zgodne z wcześniej opracowanym harmonogramem obejmują:

"gry i zabawy ruchowe"

"zabawy artystyczne"

"zabawy słowno-logopedyczne"

zajęcia "czytamy maluchom"

"zabawy matematyczne"

"gry i zabawy komputerowe"

zajęcia z języka angielskiego

zajęcia z plastyki i muzyki

"odblaski - bezpieczeństwo na drodze"

"kalendarz plastyczny"


   Nasze działania powodują, że dzieci przedszkolne czują się na terenie naszej szkoły, jak u siebie.

  

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

 

 

Sprzątanie świata 2014

Koniec lata, w tym roku bardzo słoneczny i ciepły, to świetny okres, by zadbać o środowisko. W piątek 19 września, częścią naszej szkolnej pracy był udział w 21 już w Polsce akcji SPRZĄTANIA ŚWIATA.

Przed rozpoczęciem lekcji,uczniowie (niektórzy z pomocą rodziców) przydźwigali makulaturę, czym wyrazili troskę o nasze lasy i udowodnili, że segregują odpady. Dziękujemy.

Najmłodsi, pierwszoklasiści zadbali o czystość terenu szkolnego, uczniowie pozostałych klas z ochotą wyruszyli w różne rejony naszego osiedla. A odpadów było sporo, mimo nowej, lepszej gospodarki odpadami!

Po dobrze spełnionej misji, wszyscy zadowoleni i pełni postanowień o niezaśmiecaniu środowiska, wrócili do szkolnych obowiązków.




 

 

 

 


 

Rok szkolny 2013/2014

 

„Dziś przedszkolak, jutro uczeń”

  W roku szkolnym 2013/2014 kontynuujemy program działań „Dziś przedszkolak, jutro uczeń”. Program, który został wdrożony w życie w poprzednim roku szkolnym i świetnie się sprawdził ma na celu integrację dzieci przedszkolnych ze środowiskiem szkolnym. W ramach naszych działań przedszkolaki biorą udział w licznych spotkaniach, zajęciach, zabawach organizowanych dla nich przez nauczycieli i uczniów naszej szkoły. Cykliczne zajęcia zgodne z wcześniej opracowanym harmonogramem obejmują między innymi spotkania czytelnicze w bibliotece szkolnej, wspólne czytanie („starszy czyta młodszemu”) prowadzone przez uczniów trzeciej klasy, zabawy logopedyczne, gry i zajęcia ruchowe na sali gimnastycznej.
   Nasze działania powodują, że dzieci przedszkolne czują się na terenie naszej szkoły, jak u siebie.
 




 



Sprzątanie Świata - Kraków 2013

Znów nadszedł trzeci weekend września – dni zastanowienia nad stanem środowiska, zrobienia porządków. Nasza szkolna i przedszkolna społeczność od lat bierze udział w tej jakże pożytecznej akcji. Tym razem pod hasłem „ODKRYWAMY CZYSTĄ POLSKĘ”.

Przygotowani przez rodziców, którzy zapewnili rękawice, worki, wyposażeni przez nauczycieli w wiedzę dotyczącą skutków zanieczyszczenia środowiska naturalnego, z pełną świadomością konieczności dbania o przyrodę, włączyliśmy się w to międzynarodowe sprzątanie.

         Pogoda w tym roku była dla nas łaskawa, od rana świeciło słoneczko, było bardzo przyjemnie. Z wielką ochotą i zaangażowaniem staraliśmy się oczyścić ze śmieci nasze osiedle.

A oto jak pracowaliśmy na rzecz czystości otoczenia.

 

 

 

 

         Okazuje się, że to my sami śmiecimy- najwięcej zbieraliśmy opakowań po smakołykach – cukierkach, batonikach, czekoladkach....a kosze były tak blisko

          Dużo odpadów pozostawionych jest w miejscach, gdzie prowadzi się budowy lub w pobliżu niezamieszkałych domostw.

Oj, trzeba było natrudzić się, niektóre odpady były dosyć ciężkie...

Ale daliśmy radę...

Nasze postanowienia po tej „ciężkiej pracy”:

- musimy  dbać na codzień o czystość naszego otoczenia

- będziemy promować idee niezaśmiecania

- będziemy starali się unikać wytwarzania odpadów

         Zmiany w gospodarce odpadami ruszyły pełną parą, ale jest jeszcze wiele niedoskonałości w systemie wywozu śmieci, segregacji , stąd zasadne było zorganizowanie tegorocznej akcji SPRZĄTANIA ŚWIATA.

 

 

 

 


 

Rok szkolny 2012/2013

 

Realizacja programu TRZYMAJ FORMĘ

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że kondycja zdrowotna jest najważniejsza,  i że zależy od stylu życia nas wszystkich, a w szczególności  naszych najmłodszych.

Treści programu  „Trzymaj Formę”, realizowanego w naszej szkole od kilku lat, służą kształtowaniu prozdrowotnych nawyków wśród dzieci,  młodzieży i dorosłych. W tym roku szkolnym, uczniowie najstarszych klas poznawali tajniki prawidłowego żywienia, zbilansowanej diety, pogłębiali wiedzę o roli witamin w organizmie oraz kapitalnym znaczeniu aktywności fizycznej dla zdrowia.Przyswajali  wiadomości w ciekawy sposób , a  to przygotowując prezentacje multimedialne, innym razem wykonując prace plastyczne różnymi technikami, to znowu przyrządzając pyszne, a jednocześnie wartościowe, kolorowe sałatki owocowe i warzywne.Swoimi przemyśleniami dzielili się z całą społecznością szkolną przygotowując pouczające gazetki , wystawki  na korytarzu szkolnym.

Kulminacją działań związanych z projektem,były zabawy , konkursy, degustacje na czerwcowej  Peryferiadzie Skotnickiej pod hasłem   JEDZ  KOLOROWO, ŻYJ  ZDROWO

Zarówno nasi uczniowie, nauczyciele, jak rodzice oraz goście,  mogli pokosztować świeżych, pysznych soków marchwiowych,  owocowych przygotowywanych na „stoisku ze zdrową żywnością”. Mieliśmy możność częstowania się smakowitymi, zdrowymi  sałatkami przygotowanymi przez dziewczynki z szóstych klas . Przygotowaliśmy „żywą” piramidę zdrowego żywienia ze świeżymi produktami, które również przez  niektórych były degustowane.

Pełne   humoru i tajemniczości  w nazwie  zabawy i konkursy („uciekające jabłuszko”, „ cytrynowy uśmiech”, „sprawnie przelane”, „matematyczne zakupy”, „najdłuższa....”,”niejadek”, „kto.....szybciej”) cieszyły się ogromną popularnością wśród dzieci i nie tylko.

Oczywiście nie mogło zabraknąć aktywności fizycznej- podstawy prawidłowego rozwoju młodych.

Propagując ZDROWY STYL ŻYCIA bawiliśmy się wyśmienicie.

Urszula Konieczny

 

 

 


 

Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS

Program

 

 


 

Mały Apostoł

Fotoreportaż ze spotkań Małego Apostoła

Fotoreportaż

 

 


 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
„Indywidualizacja nauczania i wychowania w kl. I – III szkół podstawowych”

 

W ramach Projektu Systemowego „Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III szkół podstawowych" prowadzonych przez Gminę Kraków i współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki prowadzone są w naszej szkole od 5 listopada 2012 roku dodatkowe zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych bądź mających specyficzne trudności w nauce.

Projekt „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych” wynika z realizacji nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku.

Celem działań podejmowanych w ramach projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, poprzez zapewnienie uczniom zajęć zgodnych z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami, zwiększenie zakresu wykorzystania w szkole aktywizujących metod nauczania oraz podniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Uczniowie uczestniczą w 4 rodzajach zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli naszej szkoły:

  • 25 uczniów objętych jest wsparciem w ramach zajęć gimnastyki korekcyjnej – p. Anna Dyrcz-Erhardt,
  • 24 uczniów uczestniczy w zajęciach dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania a także zagrożonych ryzykiem dysleksji – p. Bożena Wypchał,
  • 16 uczniów objętych jest pomocą w ramach zajęć logopedycznych – p. Elżbieta Migo,
  • 24 uczniów realizuje zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych, zwłaszcza w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych – p. Joanna Budna

W ramach projektu szkoła została doposażona w specjalistyczny sprzęt i ciekawe pomoce dydaktyczne do każdego rodzaju zajęć.

 

Zajęcia matematyczno - przyrodnicze

Zajęcia matematyczno - przyrodnicze - program zajęć

 

Gimnastyka korekcyjna

Gimnastyka korekcyjna - program zajęć

 




 

Zajęcia logopedyczne

Zajęcia logopedyczne - program zajęć

 

 

 

 

 


 

Rok szkolny 2011/2012

 

Program edukacyjny „Trzymaj Formę”.

Założenia ogólne programu

  • Program przeznaczony jest dla uczniów klas V  i VI szkoły podstawowej, ich rodziców i opiekunów.
  • Uczestnikami programu są: dyrekcja szkoły, nauczyciele, społeczność szkolna.
  • Organizatorzy programu: Główny Inspektorat Sanitarny oraz Polska Federacja Producentów Żywności, koordynator – Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna.

 Celem głównym programu jest poprawa sposobu odżywiania młodzieży.

Cele szczegółowe:

  • Zwiększenie wiedzy dotyczącej zbilansowanej diety i aktywności fizycznej.
  • Dostarczenie wiedzy i umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych.
  • Kształtowanie postaw i zachowań w zakresie prawidłowego żywienia i uprawiania aktywności fizycznej.
  • Rozszerzenie asortymentu sklepików szkolnych o zalecane produkty.
  • Propagowanie zdrowego stylu życia w szkole, w domu i środowisku pozaszkolnym.

Treści programowe

Żywienie młodzieży – zbilansowana dieta

  • Piramida zdrowia – bloki produktów
  • Rozkład posiłków w ciągu dnia i % dobowego zapotrzebowania na energię
  • Rola podstawowych składników spożywczych
  • Zasady zdrowego żywienia (10 zasad)
  • Alternatywne sposoby żywienia na przykładzie diety wegetariańskiej
  • Zaburzenia stanu odżywiania
  • Wybrane elementy edukacji konsumenckiej

Aktywność fizyczna

  • Znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia.
  • Przykłady ćwiczeń prawidłowej postawy ciała.

 

Uczniowie klas piątych i szóstych poznają zasady prawidłowego odżywiania się, komponują przepisy zdrowych potraw, przyrządzają wartościowe sałatki, kanapki... Ważnym elementem programu jest nabywana przez uczniów umiejętności oceny prawidłowości wagi ciała (obliczanie indeksu BMI).
Uczniowie potrafią udowodnić, że popularny slogan „Ruch to zdrowie” nie jest tylko hasłem, ale nieodłącznym atrybutem życia człowieka sprzyjającym rozwojowi organizmu i zachowaniu zdrowia.
Wystawki ciekawych prac plastycznych piąto- i szóstoklasistów propagują wśród całej społeczności szkolnej oraz rodziców zdrowy styl życia.

 

 


 

Program profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów klas starszych szkoły podstawowej i gimnazjum.

"Znajdź właściwe rozwiązanie"

 

Celem głównym programu jest zapobieganie paleniu tytoniu wśród uczniów starszych klas szkół podstawowych i gimnazjum.

Cele szczegółowe:

  • Uzasadnienie i wzmocnienie postaw zobowiązujących do nie palenia.
  • Ukazanie funkcjonowania ludzkiego organizmu i jego potrzeb, a przede wszystkim konieczność odpowiedniego odżywiania i czystego powietrza.
  • Przekazanie wiadomości  o zachowaniach asertywnych, uczenie się rozpoznawania swych zachowań oraz uświadomienie mechanizmów nacisku grupowego wraz z nauczeniem się sposobów odmowy.
  • Uczenie rozpoznawania odczuć przeżywanych w sytuacjach trudnych, uświadomienie mechanizmów konfliktu, jak również uczenie umiejętności radzenia sobie z problemami.
  • Uczenie umocnienia poczucia własnej wartości w zbudowaniu pozytywnego myślenia o sobie i kształtowania ważnych umiejętności w kontaktach z ludźmi.

 

Efektem realizacji programu powinno być:

  1. Przyswojenie wiedzy o tym, że:
    • nikotyna występująca we wszystkich postaciach tytoniu jest narkotykiem
    • palenie tytoniu pociąga za sobą zarówno przejściowe, jak i długofalowe skutki fizjologiczne, zdrowotne i estetyczne
    • oddychanie powietrzem zawierającym dym tytoniowy jest niebezpieczne dla zdrowia
    • zaprzestanie palenia przynosi korzyści natychmiastowe oraz korzyści w przyszłości
    • wpływ na decyzję o podjęciu palenia mają przekonania osobiste oraz rodzina, rówieśnicy i środki masowego przekazu
    • większość dzieci, młodzieży i dorosłych nie pali
    • reklamy papierosów na całym świecie są często ukierunkowane na dzieci i młodzież
    • dzieci i młodzież mogą skutecznie oprzeć się presji palenia
    • sprzedaż i palenie papierosów podlega przepisom prawa i normom społecznym
  2. Kształtowanie postaw:
    • zobowiązujących do niepalenia
    • dumy z faktu niepalenia
    • wspierania innych osób w decyzji nie podejmowania palenia
    • odpowiedzialności za własne zdrowie
  3. Rozwinięcie umiejętności do:
    • przekazywania wiedzy i wyjaśniania własnych postaw wobec palenia tytoniu
    • wspierania innych ludzi, by nie podejmowali palenia
    • przeciwstawiania się paleniu tytoniu
    • określania korzyści przebywania w środowisku wolnym od dymu tytoniowego
    • wspierania ludzi palących, którzy pragną zerwać z nałogiem

 

 


 

Program edukacji antynikotynowej dla uczniów klas I-III szkół podstawowych

„Nie pal przy mnie, proszę”

 

Założenia ogólne programu

  • Program przeznaczony jest dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej.
  • Program stanowi drugie ogniwo w cyklu programów profilaktyki antynikotynowej adresowanej do dzieci i młodzieży, a  inicjowanych przez Państwową Inspekcję Sanitarną we współpracy z resortem edukacji i realizowanych w szerokim partnerstwie lokalnym.
  • Podstawowe zajęcia programowe umożliwiają przeprowadzenie pięciu zajęć warsztatowych w ciągu roku szkolnego. Program zakłada przeprowadzenie zajęć metodami aktywizującymi dostosowanymi do wieku dzieci.
  • W programie zostały zawarte uporządkowane treści dotyczące zdrowia (dostosowane do poziomu percepcji dzieci).
  • Program ma charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy.

 

Cele szczegółowe

  • Uporządkowanie i poszerzenie informacji na temat zdrowia.
  • Kształtowanie u dzieci postaw odpowiedzialności za własne zdrowie.
  • Uświadomienie dzieciom, że palenie tytoniu jest szkodliwe dla zdrowia.
  • Uwrażliwienie dzieci na szkodliwe oddziaływanie dymu papierosowego związane z biernym paleniem.
  • Wykształcenie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni ludzie przy nich palą.

 

Struktura programu

Program składa się z pięciu zajęć warsztatowych o następujących tytułach:

  1. CO TO JEST ZDROWIE?
  2. OD CZEGO ZALEŻY NASZE ZDROWIE?
  3. CO I DLACZEGO SZKODZI ZDROWIU?
  4. CO ROBIĆ, GDY MOJE ŻYCIE JEST ZAGROŻONE?
  5. NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ!

 

Prócz zajęć warsztatowych dodatkowo dzieci spotykały się z pielęgniarką szkolną, która przeprowadziła z nimi pogadanki na temat szkodliwości palenia tytoniu.

31 maja  jest ogłoszony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) Światowym Dniem Bez Papierosa. W tym dniu został  przeprowadzony konkurs plastyczny na plakat antynikotynowy. Wyróżnione prace zostały nagrodzone i zawieszone na tematycznej wystawie.

 

 

 

 


 

Międzyszkolny Konkurs Plastyczny „ Patron mojej szkoły – dumą uczniów”

Na konkurs wpłynęły 83 prace ze Szkół Podstawowych nr 30, 40, 53, 66, 111, 132, 133 z Krakowa i SP z Gdowa. Prace były wykonane wieloma ciekawymi technikami z zastosowaniem różnorodnych materiałów i prezentowały bardzo wysoki poziom artystyczny. Komisja konkursowa w składzie: p. Bożena Wypchał, p. Teresa Baka i p. Katarzyna Sawicka oceniała prace w dwóch kategoriach wiekowych: klas 0-III i IV-VI. 

 

Laureaci

Międzyszkolnego Konkursu Plastycznego

„ Patron mojej szkoły – dumą uczniów”

 

w kategorii klas 0 - III

 

 I miejsce :   Kamil Goszczyński kl. II SP 40

                       opiekun: p. Maria Cisło

 

II miejsce:  Aleksandra Wągiel kl. II d SP 53

                       opiekun: p. Agnieszka Biela

 

III miejsce:  Aleksandra Rerutko  SP 53

                       opiekun: p. Wojciech Kaja

                      Julia Jagiełło kl. II d  SP 53

                      opiekun: p. Agnieszka Biela

 

w kategorii klas IV- VI

 

I miejsce :   Sylwia Obajtek kl. VI SP 40

                      opiekun: p. Maria Cisło

                      Magdalena Musiał kl. VI SP 30

                      opiekun: p. Halina Nowakowska

 

II miejsce:  Wiktoria Zwolińska kl. Vc SP 40

                      opiekun: p. Maria Cisło

 

III miejsce:  Julia Goszczyńska kl. V   SP 40

                       opiekun: p. Maria Cisło

                      Kornelia Wójcik   kl. IV a  SP 40

                       opiekun: p. Maria Cisło

 

nagroda specjalna: Piotr Semik  SP 53                   

 

  

  

  

Rok szkolny 2011/2012

 

Rok szkolny 2011/2012

 


 


 


 

G


 

G


 

G


 


 


 


 


 


 

Rok szkolny 2011/2012

 

 

Rok szkolny 2011/2012